Ištraukos iš EU 2002 m.
pranešimo
Mokslas apibrėžiamas kaip
priemonė patenkinti smalsumui, tiekti kasdienių problemų sprendimus, gerinti
gyvenimo kokybę, suprasti, kaip mus supantys daiktai veikia, ir stimuliuoti
ekonomiką.
Nežiūrint to, kad moterys sudaro daugiau negu pusę Europos gyventojų ir nemaža jų mokesčių dalis panaudojama mokslo ir technologijų plėtojimui, mokslo kūrime dalyvauja nedaug moterų.
Moterys turi turėti vienodas galimybes
pasidžiaugti pranašumais, kuriuos suteikia sėkminga mokslinė karjera, ir būti
įtrauktoms į sprendimų, nustatančių mokslinių tyrimų prioritetus, priėmimą. Jų indėlis yra gyvybiškai svarbus tolimesniam Europos
mokslo vystymui, kad mokslas ir jo taikymai pasiektų aukščiausius standartus
pasaulyje. Šiam tikslui pasiekti būtina panaudoti ir moterų, ir vyrų geriausius
intelektualinius resursus.
Europos komisija siūlo įgyvendinti lyčių lygybės
politiką visose institucijose, programose, mokslo politikoje, ir numato
šitokias priemones:
l Vienodas elgesys užtikrinti, kad su vyrais ir moterimis būtų vienodai elgiamasi;
l Teigiamas veiksmas specialūs veiksmai, viešinant kliūtis;
l Lygybės tendencijos integruoti lyčių lygybę į sistemas, struktūras,
institucijas, programas, politiką ir
praktiką.
Lyčių lygybės tendencijos mokslo politikoje
nubrėžtos jau 1988.09.16 Europos Parlamento rezoliucijoje Mokslas ir mokslo
tyrimai. Joje teigiama, kad moterų deficitas
akademiniame ir moksliniame gyvenime yra svarbi problema, reikalinga praktinių
paskatų. Europos Sąjungos valstybės kviečiamos paremti priemones, didinančias moterų dalyvavimą aukščiausiuose universitetų
ir mokslo tyrimo institutų lygmenyse. Atkreipiamas dėmesys, kad labai mažai moterų yra ministerijų
Mokslo tarybose, skirstančiose finansavimą mokslo tyrimo darbams.